Передовий педагогічний досвід Онищук Світлани Лукашівни

 

Рік народження: 1958.

Освіта: вища педагогічна.

Стаж педагогічної роботи: 26 років.

В ДНЗ працює з 1989 року

Тема досвіду: Формування екологічної свідомості у дітей

Педагогічне кредо: "Жити, творити і перемагати"

Згідно Базового компонента дошкільної освіти, одне з основних завдань – сформувати в дітей природо –доцільний світогляд, в основі якого – усвідомлення дитиною себе, як частки природи, відчуття відповідальності за те, що відбувається навколо неї та внаслідок її дій у довкіллі. В спілкуванні з дітьми Світлана Лукашівна прагне, щоб діти були нероздільні з природою, вбирали в себе її чарівність, багатство, мудрість. Велике значення надає формуванню у дітей відчуття краси, розуміння природи. Систематичне, цілеспрямоване спілкування дошкільнят з природою сприяє вихованню у них емоційно – позитивного, турботливого ставлення до неї. Діти навчаються бачити красу природи, милуватися нею, розуміти неповторність навколишнього світу.

Під час екскурсій, прогулянок, спостережень вихователь стежить за кожною дитиною. Ніщо не залишається не поміченим: ні зламана гілка, ні зірваний листочок чи квіточка, чи спіймана комашка... Усвідомлення дитиною, що вона сильніша відносно тварин і рослин вивищує її перед самою собою: вона ж бо більша, сильніша і тому має поспівчувати слабшому, потурбуватися про нього. Вихованню в дітей співчуття до живого сприяє догляд за мешканцями куточка природи.

Світлана Онищук вчить дітей помічати стан кожної рослини, тварини, з'ясовувати причини їх поганого стану, вживати відповідних заходів. Розуміння потреб живих істот допомагає дітям активізувати волю для подолання певних труднощів догляду за ними. Організовуючи так роботу з екологічного виховання, прагне, щоб уже зперших років життя, маленька людина відчувала свою єдність з природою, навчилася черпати з цього цілющого джерела для свого здоров'я - фізичного, духовного, психічного.